Colaborare de succes între Școala Eurotraining și UPT

Indiferent de natura lui, conceptul de parteneriat are la bază motorul de a conecta entitățile între ele și de a oferi un rezultat relevant pentru societate.

Școala Eurotraining a început în 2015 o colaborare cu Universitatea Politehnica Timișoara cu scopul de a încuraja atât studenții și absolvenții, cât și oamenii interesați să se recalifice pe un domeniu la alegere.

Inclusiv până în ziua de astăzi se menține o colaborare între Școala Eurotraining și Conf.dr.ing. Flaviu Mihai Frigură, actual formator al Școlii care a binevoit să ne răspundă la câteva întrebări.

 

  1. Cum a pornit ideea de colaborare între UPT și Școala Eurotraining?

    Am venit în urma unei propuneri făcute de către dl. Conf.dr.ing. Adrian Pană (actualul director al Departamentului de Electroenergetică), fostul formator de specialitate fiind un colaborator al dumnealui.

    Am acceptat din mai multe motive, în primul rând datorită pasiunii de a lucra cu oamenii având diferite nivele de pregătire, considerând că pot ajuta, din postura de cadru didactic universitar, inclusiv acest tip de beneficiari ai unei formări profesionale din domeniu, atât ca şi expertiză, cât şi punând la dispoziţie o bază materială performantă, aparţinând U.P.T.

    Este o activitate plăcută, orientată spre practică, diferită de cursurile pline de formule şi demonstraţii matematice pe care le susţin la U.P.T.

    1. Cum a decurs colaborarea dintre cele două tabere?

    Prin amabilitatea conducerii U.P.T. şi a Facultăţii de Electrotehnică şi Electroenergetică, am încheiat un acord de parteneriat care vizează în primul rând participarea la activităţile practice, dar şi promovarea reciprocă a ofertelor educaţionale.

    Ca şi exemple pot aminti faptul că, în cursul anului 2015 doi dintre cursanţi s-au înscris și la Facultatea de Electrotehnică şi Electroenergetică (ciclul de Licenţă şi cel de Master), respectiv cel puţin 4 studenţi s-au înscris la cursul de Electricieni.

    Activităţile practice sunt foarte atractive pentru cursanţi, aceştia fiind extrem de pasionaţi şi implicaţi. Deschidere este, prin urmare, totală, în ambele sensuri, iar suportul este, în aceeași măsură, unanim.

    1. În calitate de profesor universitar, care au fost avantajele colaborării dintre UPT și Școala Eurotraining?

    Ca şi cadru didactic universitar a trebuit să mă focalizez mai mult pe aspectele practice, interesante şi utile pentru cursanţi, adaptându-mi corespunzător stilul de lucru şi de evaluare. Este o provocare permanentă care mă apropie și mai mult de mediul economic și industrial.

    1. Din punct de vedere academic, ce părere aveți de cursurile oferite de Eurotraining?

    Nu numai că aș recomanda cursurile, am fost chiar cursantul Eurotraining în 2015-2016, în cadrul modulului de Manager de Proiect.

    Indiferent de cursul ales, calitatea formatorilor, claritatea materialului predat, precum și corectitudinea examinării recomandă Școala Eurotraining ca fiind un furnizor de calificări de prim rang, chiar și pe piața națională.

    În primul rând, nu pot decât să îi invit pe toţi potenţialii cursanţi să aibă încredere în capacităţile lor şi să facă primul pas către o meserie de viitor, care este apreciată atât în ţară, cât şi în străinătate, pe o piaţă a muncii care solicită asemenea specialişti într-un număr din ce în ce mai mare.

    Consider că este o oportunitate excelentă pentru formarea lor,  beneficiind atât de expertiza mea şi a Şcolii Eurotraining, dar şi de dotările şi facilităţile U.P.T.

    1. Care a fost rezultatul final al colaborării?

    În mod cert, rezultatul final al colaborării dintre Școala de Meserii Eurotraining și Facultatea de Electrotehnică și Electroenergetică a U.P.T. este formarea, în decursul ultimilor trei ani, a câtorva sute de electricieni bine pregătiți, gata de a face față provocărilor pieței forței de muncă, angajabili imediat după absolvire.

    Ca să folosesc un termen din limbajul electricienilor, acești cursanți sunt formați pe principiul plug and play, la fel ca un aparat nou, care este gata de utilizare, trebuind doar conectat la priză.

    Fiecare dintre cursanţi are, în mod evident, povestea lui, precum şi motivaţia lui pentru care a optat să urmeze acest curs.

    Am iniţiat un dialog direct şi deschis cu fiecare dintre ei, pentru a le cunoaşte nivelul de pregătire, motivaţia şi disponibilitatea. Am întâlnit tineri absolvenţi de liceu sau şcoli profesionale, care doreau să înveţe o meserie, dar şi oameni trecuţi de a doua tinereţe, care doreau să se recalifice.

    Cursanţii noştri au diferite grade de pregătire (inclusiv mulţi absolvenţi de studii superioare, sau studenţi), aproape toţi, indiferent de calificarea profesională lucrând în diverse companii din zonă, în domeniu sau în sectoare conexe.

    1. În câteva cuvinte, cum ați descrie colaborarea cu Școala Eurotraining, în calitate de profesor UPT?

    Pe plan personal, colaborarea cu Școala Eurotraining îmi permite lărgirea orizontului cursurilor mele, adaptarea lor la un alt nivel, dar și perfecționarea acestora cu elemente care vin în sens invers, de la mediul industrial către cel academic, prin rezolvarea unor probleme punctuale cu care se confruntă cursanții la locul lor de muncă.